• A hévízi polgármestert gyakran kérdezik arról, hogy miért nem járnak az üdülőhelyről fapados járatok.

  • Most elmondta, hogy ez mitől függ.

  • Az orosz-ukrán konfliktus nem csak a moszkvai, hanem a tervezett prágai légi járatot is érintette.

Január elején közölt egy beszélgetés a Hévíz Televízió Papp Gáborral, az üdülőhely polgármesterével. Ennek egyik érdekes része volt, amikor a város vezetőjét a Hévíz-Balaton Airportról kérdezték. Papp Gábor ebben kitért arra a témára, amit sokszor felvetődik: miért nem járnak fapados repülőjáratok Hévízről Londonba, vagy más nagyvárosokba?

“Nem azért nem jár ilyen fapados járat, mert mi így döntöttünk, hanem azért, mert ezeket a repülőjáratokat meg kell finanszírozni” – említette a polgármester, akinek az elmondása szerint a fapados társaságok nem vállalnak semmiféle anyagi kockázatot, így csak akkor indítanának járatokat Hévízre, ha pénzt kapnának érte. Az önkormányzat egyébként a jelenlegi törvények alapján nem is adhatna pénzt egy repülőjárat elindítására.

Magyarán, ha maguk a légitársaságok ebben nem látnak fantáziát, akkor ezt a piaci szereplőknek kellene finanszírozniuk. Más hévízi repülőjáratoknál – például a németországi chartergépeknél – egyébként pont ez a helyzet, hiszen ezek utazási irodák, illetve hévízi szállodák összefogása révén működhetnek.

Papp Gábor beszélt arról is, hogy az orosz-ukrán konfliktus gazdasági következményeit megérezte a repülőtér. A korábbi, heti rendszerességgel közlekedő oroszországi járat kiesése miatt 2015-ben közel 80 millió forint bevételtől esett el a Hévíz-Balaton Airport. Az orosz válság ráadásul más járatokra is kihatással volt, hiszen emiatt nem tudták elindítani a prágai légi járatot sem, mert ez szintén oroszországi járatokhoz kapcsolódott volna átszállási lehetőségként, de azokat is törölték az oroszok. Tavaly ugyanakkor újdonságként elindult egy kiutaztató charterjárat Törökországba, ám ez a kieső forgalmat nem tudta kompenzálni.

Hévíz Utair repülőgépMindezektől függetlenül a polgármester szerint a repülőtérnek fontos szerepe lehet a térség fejlődésében. Ezért is finanszírozzák éves szinten 50 millió forinttal és kezességvállalással a Hévíz-Balaton Airport működtetését. S Papp Gábor szerint az sem véletlen, hogy 5 milliárd forintos fejlesztési lehetőség fog hamarosan rendelkezésre állni a repülőtérnek és környékének a fejlesztésére.

A teljes beszélgetést itt tudja megnézni: