• Az elmúlt évben az egyik fővárosi gyógyfürdő egymagában több mint 11 milliárd forint bevételt produkált.

  • A magyarországi fürdők közül magasan ez a legnagyobb árbevétel.

A budapesti fürdők többségét üzemeltető Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. által – még múlt hónapban – a Fővárosi Közgyűléshez benyújtott éves beszámoló szerint egész jó évet zárt tavaly a fürdővállalat. A 2023-as árbevételük 23,8 milliárd forintot tett ki, ami közel 40 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest.

A beszámolóból kiderültek az egyes fürdőkre vonatkozó bevételi adatok is, ez alapján a Széchenyi Gyógyfürdő az elmúlt évben (is) messze kilógott a sorból. A patinás gyógyfürdő 2023-ban egymagában 11,5 milliárd forint bevételt termelt, azaz igazi „aranybánya”. Hiszen ez a társaság teljes éves bevételének közel a fele. Sőt, amennyiben csak a főtevékenységből, tehát a fürdő- és strandszolgáltatásból származó árbevételt nézzük (22,5 milliárd forint), akkor annak már több mint a fele.

Csak, hogy érzékeltessük ennek a bevételnek a nagyságát, ez több mint háromszor annyi, mint a második legtöbb bevételt – 3,5 milliárd forint – generáló Gellért Gyógyfürdőé. S majdnem pontosan tízszer annyi bevételt hozott a Széchenyi, mint a Palatinus Gyógyfürdő. Amennyiben pedig a Széchenyi Gyógyfürdőt egy külön cég működtetné, akkor egymagában is az ország legnagyobb bevételű fürdővállalata lenne. Árbevétel terén megelőzné még a Budapesten kívüli piacon a legjelentősebb szereplőnek számító hajdúszoboszlói Hungarospa Zrt.-t is.

A Széchenyi bevétele a járványban még érintett 2021-es esztendőben 2,3 milliárd forintot tett ki. A lezárások nélküli 2022-ben már 7,7 milliárd forintra ugrott, ehhez képest nőtt tavaly 48,2 százalékkal.

Széchenyi Gyógyfürdő Budapest

A Budapest Gyógyfürdői Zrt. egységei közül a legtöbb látogatót fogadta a Széchenyi, ez konkrétan 1,3 millió vendéget jelentett 2023-ban. Azaz a társaság teljes éves vendégszámának – 3,6 millió fő – a 36,3 százalékát adta.

A Széchenyi gyógyászati vendégszáma tavaly 43 ezer fő volt. Ezen a téren már nem annyira domináns a pozíciója, hiszen a fürdővállalat gyógyászati forgalmának ez a 22 százalékát jelenti. Illetve a Lukács Gyógyfürdő ennél magasabb, 81 ezres gyógyászati vendégszámot hozott össze tavaly.

Cinespa esti mozizás a Széchenyi fürdőben

Magyarország legújabb gyógyfürdőiről és gyógyvizeiről itt olvashat.