-
Már csak azért is, mert nem egyik napról a másikra fognak visszatérni a külföldi turisták.
-
Ez főleg a két legismertebb műemlék fürdőnél lesz égetően fontos feladat.
Még múlt pénteken, a május 30-i nyitás előtt volt az ATV Egyenes beszéd című műsorának vendége Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója. A műsorban szóba kerültek azok a témák, amiket korábban már mi is érintettünk. Azaz első körben a strandokat, ott is a szabadtéri medencéket nyitották meg. Kötelező a papucshasználat, ezért ha valaki nem visz magával papucsot, akkor a helyszínen kell vennie.
A vezérigazgató elmondta azt is, hogy eredetileg kizárólag online jegyvásárlást tettek volna lehetővé, azonban a vendégek kérést meghallva ezen változtattak. A netes jegyelővételt azért tartották fontosnak, mert ezáltal egyrészt csökkenthető a fertőzésveszély, másrészt a strandok korlátozott kapacitása miatt jobban kalkulálható a vendégszám.
Szűts Ildikó egyébként a helyszíni jegyváltási lehetőség ellenére mindenkinek az online vásárlást javasolja. Minden nap reggel 8 óráig van lehetőség netes jegyvásárlásra (számukra garantált a bejutás), a helyszínen pedig csak a megmaradó kapacitás erejéig adnak el belépőket. Emiatt különösen majd a kánikulai napokon lesz érdemes reggel nyolcig a neten megvenni a jegyet, mert könnyen a strandkapun kívül rekedhetnek a helyszíni jegyvásárlók.
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a korábban kalkulálthoz képest szerencsére több vendéget engedhetnek be a strandokra. Az országos tisztifőorvos ugyanis az elmúlt héten lazított az eredetileg meghirdetett szabályokon.
Jelenleg a fedett fürdők még zárva tartanak, de a majdani megnyitásuk kapcsán fontos lesz, hogy ezeket is rentábilisan lehessen üzemeltetni. Például mostanáig a Gellért Gyógyfürdő vendégeinek 60 százalékát, a Széchenyi Gyógyfürdő forgalmának a 90 százalékát a külföldiek adták. Ugyanakkor ezek az arányok a majdani újraindulás után egy jó darabig még nem lesznek reálisak, hiszen nagyjából 1-1,5 év kell a külföldi beutazóforgalom helyreállásához.
„Nekünk most a belföldi turizmusra kell koncentrálnunk. Új szolgáltatásokat, új irányokat kell kitalálnunk, ami abban segít minket, hogy a vendégeket Magyarországról is lehessen a fürdőkbe, a strandokra hívni. Erre találunk ki különféle akciókat” – mondta Szűts Ildikó.
Példaként megemlítette, hogy nagyobb cégek már megkeresték őket, hogy a SZÉP Kártyához kapcsolódó kedvező adózási lehetőségeket kihasználva csoportos bérletet vennének a dolgozóiknak. A vezérigazgató beszélt arról is, hogy fejlesztenék a gyógyturisztikai kínálatukat is.
Teljes videót itt tudják megnézni:
Illusztráció: strandolók a budapesti Paskál fürdőben 2020. május 30-án. MTI/Mónus Márton