-
A Várfürdőben tavaly több mint 600 ezer vendég fordult meg.
-
Emelkedett a településen eltöltött vendégéjszakák száma is.
-
A turisták 86 százaléka belföldről érkezett.
Az elmúlt évben 472 754 vendégéjszakát regisztráltak a gyulai szálláshelyeken, ez 10 százalékos emelkedést jelent 2015-höz képest. „Ezzel a fürdővárosban immár hatodik éve növekszik a vendégéjszakák száma” – nyilatkozta az MTI-nek Komoróczki Alíz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A növekvő vendégforgalomnak köszönhetően a város idegenforgalmi adóból származó bevétele is 37 százalékkal nőtt 2015-höz képest, igaz, tavaly 380-ról 450 forintra emelkedett az adó mértéke. 2016 első tizenegy hónapjában a vendégek 86 százaléka belföldről, 14 százaléka külföldről, főként Romániából érkezett a városba. Az átlagos tartózkodási idő pedig 3,4 éjszaka volt.
A település fő vonzerejét jelentő Várfürdőben 2016-ban 603 132 vendég fordult meg, a 2015-ös adat 591 221 fő volt. Kun Miklós, a Várfürdő ügyvezető igazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy az intézmény 2016-os nettó árbevétele várhatóan meghaladja az 1,2 milliárd forintot (a végleges árbevétel adatok márciusban várhatók). A növekmény közel 3,6 százalékos az előző év árbevételéhez képest.
Az adózás utáni eredmény szintén nőtt, elérte a 100 millió forintot a 2015-ös 61 millió forintos nyereség után. „Ez biztos alapot teremt ahhoz, hogy a Várfürdő önerőből tegyen eleget az AquaPalota beruházáshoz kapcsolódó hiteltörlesztésnek” – tette hozzá Kun Miklós.
A tavaly december 1-jétől öt évre kinevezett új ügyvezető elmondta: a továbbiakban a szolgáltatási színvonal emelésére és a látogatói élmény fejlesztésére helyezik a hangsúlyt. Új, kreatív marketing kampányokat indítanak, amelyek tovább növelik a fürdő és a város látogatottságát.
A legnagyobb kihívás idén a versenyuszoda projekt elindítása lesz és folytatódik a Pető Prémium Pont kialakítása a fürdő területén. Továbbá nagyobb hangsúlyt kap a gyógyászat és a sportúszás népszerűsítése a gyulaiak körében.