• Egy friss felmérés szerint egyre inkább foglalkoztatja az utazókat a strandolás.

  • A termálfürdők iránt is nagy az érdeklődés.

Mindenhol jó, de a legjobb a vízparton – már ha ilyen meleg van. Egyetértenek ezzel hazánk országjárói is, ugyanis az utóbbi időben számottevő növekedés figyelhető meg a magyarországi fürdő élménypontok látogatottságában. A „magyar tenger” mellett Görögország és Horvátország partjai a legtöbbet említett turisztikai célpontok az utazási tervekben és a közösségi média csevegésekben – derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből.

Gyakorlatilag még három kivehető munkahéttel, vagyis átlagosan még 15 szabadnappal rendelkezik a felnőtt lakosság, melyet potenciálisan utazásra fordíthat – és fordít is. Az augusztusra megérkezett jó idő és a biztonságosabb hazai vakációzás az aktív szabadidős tevékenységeket, illetve a város- és gyógyfürdő látogatásokat tették a korábbinál is népszerűbbé. A válaszadók 62 százaléka tervezi felhasználni szabadnapjait belföldi utazásra, kikapcsolódásra.

A hétvégi programokkal, strandolással, nyaralással kapcsolatos említések határozták meg a hét top beszédtémáit, ami abból is jól látszik, hogy a fürdő élménypontok érdeklődési említésszámai megnövekedtek az interneten. Kiemelkedő volt az érdeklődés a debreceni Aquaticum Mediterrán Élményfürdő, a budapesti Gellért Gyógyfürdő (bár csak szeptemberben nyitnak) és a Miskolctapolca Barlangfürdő iránt.

Aquaticum mediterrán élményfürdő Debrecen

Élmények a Balaton körül

A Balaton továbbra is a legkedveltebb nyaralási úti cél hazánkban, amit a tó körüli színes programlehetőségek tesznek még vonzóbbá. A térségen belül Keszthelyről és Tihanyról esett a legtöbb szó, míg a Tiszta-tó strandját az abádszalóki vízisport és szálláslehetőségek kapcsán említették. A Balaton táján megrendezett nyári fesztiválok – mint például a siófoki Bor- és Fröccsfesztivál vagy a Balatonalmádi Gasztro Fesztivál, Balatonakarattya programjai – szintén népszerűek, emellett pedig jó néhányan kapcsolódnak ki a Balaton körüli kerékpár- és SUP túrákon is.

Az elemzést a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Lounge Group végezte a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével.