• Marketingkampány indult a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. koordinálásával.

  • A „Gyula nyitva van!” turisztikai kampánnyal arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy az energiaválság ellenére a békési fürdőváros főbb idegenforgalmi szolgáltatói nem zárnak be.

Komoróczki Alíz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta, az energiaválság kezdetén szakmai fórumok és átfogó egyeztetések indultak a város polgármesterével, a legnagyobb szállodák tulajdonosaival és igazgatóival, a vendéglátóegységek képviselőivel, az apartmanok, panziók érdekképviseletét is ellátó Gyulai Idegenforgalmi Egyesület vezetőivel és a legnagyobb vonzerővel bíró turisztikai attrakciók igazgatóival.

Akkor született a döntés, hogy a békési fürdővárosban a legfontosabb látnivalók (vár, Almásy-kastély, Várfürdő) nyitva maradnak, ahogyan a szállodák és a nagyobb vendéglátóhelyek is. Egyetlen szálloda jelezte, hogy ideiglenesen, a téli szezonra bezár, az elsősorban tagi üdültetéseket ellátó Hotel Hőforrás és Üdülőszövetkezet. A kisebb apartmanok közül is lesz, amelyik nem fogad vendégeket, de körükben máskor is előfordult már szezonális bezárás – hangsúlyozta az ügyvezető. Megjegyezte, a Várfürdőben döntően a termálvíz hőjét hasznosítják a létesítmények fűtéséhez, a kastély tereit pedig tisztán geotermikus energiával fűtik.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint az idei év első 8 hónapjában 146 ezer vendég 418 ezer feletti éjszakát töltött el Gyulán. A vendégek 84 százaléka belföldről érkezett.

A pandémia előtti teljes év – 2019 – azonos időszakának forgalmától az idei forgalom hét százalékkal maradt el. Az idegenforgalmi adóköteles vendégéjszakákból ebben az időszakban több mint 124 millió forint folyt be, amelyet az önkormányzat visszaforgat a helyi turizmusmenedzsmentre, a turisztikai programkínálatra és turizmusmarketingre.

A Gyula nyitva van! marketingkampányhoz az egységes arculatú kreatív anyagokat a Gyulai Turisztikai Nkft. biztosítja a város nyitva maradó turisztikai szolgáltatói számára, akik azt saját költségvetésükből finanszírozott értékesítési és marketingkampányaik során, saját kommunikációs csatornáikon használhatják.

Várfürdő Gyula lovarda

A hosszú hétvége termálfürdős programjairól ide kattintva olvashat!