A korábbi években megszokott 150 millió helyett, idén 600 millió forintos fejlesztéssel készült a strandszezonra a fővárosi fürdőket működtető Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. Ahogy Czinege Szilvia, a társaság értékesítési- és marketing igazgatója a Gazdasági Rádiónak elmondta, legtöbbet a Palatinus Strandfürdőre költöttek, ahol a komplett csúszdarészt átépítették, a termálmedencét pedig teljesen felújították, valamint a vizesblokkokat és az öltözőket is korszerűsítették. A Római Strandfürdő csúszdaparkját is felújították, egy új gyerekjátszóteret is kialakítottak, de több más strandon is árnyékolókat tettek a gyerekmedencék fölé, és fitnesz gépeket is kihelyeztek.
A budapesti fürdőket üzemeltető társaság szempontjából a jelentős fejlesztések ellenére nem indult jól a szezon. Májusban és júniusban a rossz idő, valamint az árvíz visszavetette a forgalmukat. Olyannyira, hogy például idén júniusban a vendégforgalmuk 50 százalékkal volt alacsonyabb, mint az előző év hasonló időszakában. Viszont ahogy beköszöntött a meleg nyári idő, úgy a forgalmuk is fellendült, az elmúlt két hétben már 30 százalékkal jobb eredményt értek el, mint tavaly ilyenkor. Július egészét nézve pedig várhatóan hasonló eredményről tudnak majd beszámolni, mint tavaly.
Sokat lendíthet a budapesti strandfürdők forgalmán az előttünk álló hőségriadós időszak is. Czinege Szilvia mindehhez hozzátette azt is, hogy a teljes nyári eredményük azon fog múlni, hogy milyen idő lesz augusztusban. Amennyiben meleg, az akár kompenzálhatja is a júniusi kiesést.