-
Négynapos hosszú hétvégével zárul a nyaralási főszezon, amit előreláthatólag sokan ki is használnak utazásra, kikapcsolódásra, városlátogatásra.
-
Belföldön, főleg a fővárosból könnyen elérhető úti célokat részesítik előnyben az utazók, emellett pedig jó pár itthoni desztináció is feltörekvőben van.
A Lounge Group eheti elemzése szerint a hamarosan véget érő nyári szezon hajrájában 3000-rel több közösségi média tartalom született nyaralással kapcsolatban az előző évhez képest, felhasználói oldalról pedig az utazások tervezése és az élménybeszámolók generáltak aktivitást az interneten.
A vizsgált utazási típusok közül a többnapos belföldi utazások iránt mutatkozik a legnagyobb érdeklődés, így előreláthatólag a hosszú hétvégén is sokan kelnek majd útra. Nőtt azok aránya, akik elsődlegesen városlátogatás miatt keresnek fel egy-egy helységet, ennélfogva a települések sok nézelődőre számíthatnak a négynapos szünet alatt.
Azok közül, akik ottalvós kiruccanáson vesznek részt, harmaduk szállodában, ötödük pedig panzióban tervezi eltölteni vendégéjszakáit.
A turisztikai szezon most indult be igazán, ami abból is látszik, hogy hazánk látnivalói és élménypontjai is egyre látogatottabbak. Nincs ezzel másképp a Terror Háza vagy Paloznak sem, Dobogókőt pedig többek között Nordic Walking túrái miatt keresik fel a látogatók.
Révfülöp a Balaton átúszás miatt volt kedvelt igazán, de összességében a nyaralással kapcsolatos tartalmakban az úti célok közül továbbra is a magyar tenger – ezen belül Tihany és Badacsony- jelenik meg legtöbbször. Szentendre kiemelkedő számú internetes bejegyzést generáló település, sokan látogatják bájos óvárosa és Dunai fekvése miatt. Szarvas a programok és helyi úti célok széles spektruma miatt kedvelt igazán, a Szarvasi Gyógyfürdő, a Vízi Színház, a kajakozás és a Szarvasi Arborétum egyaránt remek időtöltésnek számít.
Az elemzést a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Lounge Group végezte a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével.