Egyre fontosabb a magyarok számára is az egészségmegőrzés, az egészségtudatosság, ezért a hazai vendégeink száma is egyre növekszik – mondja Lukács Ferenc, a hévízi NaturMed Hotel Carbona vezérigazgatója.
– Nemrég közleményt adtak ki arról, hogy idén sokkal magasabb előfoglalási arányt értek el a nyári szezonra, mint tavaly. A növekedés inkább a külföldi, vagy inkább a belföldi vendégeknek köszönhető?
– A növekedés nagyobbik része a külföldi vendégeknek köszönhető, akiknek a körében a Carbona évek óta igen népszerű. Egyre több vendég ébred rá ugyanis, hogy nálunk mindent megtalál, erre utal a „Nálunk a Világ” elnevezésű programunk is: nem kell messzi tájakra utaznia a különböző tradíciókkal rendelkező, minőségi kezelésekért. Éppúgy elérhető például az Ayurvéda, a Thalasso terápia, a böjt, a paleo, mint a leginkább Magyarországhoz kapcsolt gyógyító termálvíz.
– Milyen a hotel vendégforgalmán belül a belföldiek és a külföldiek aránya?
– A külföldi vendégek aránya 70 százalék körüli, legtöbben Ausztriából, Franciaországból, Németországból, Oroszországból és Norvégiából érkeznek. Jelenleg a balti és skandináv országokban erősítünk, melynek eredményeként már megjelentek az első litván vendégek. Nagy örömünkre szolgál az is, hogy a magyar vendégeink száma is növekszik. A belföldi vendégek közül egyre többen ismerik szállodánk vendégszeretetét, barátságos atmoszféráját és rendszeresen visszajárnak. Törekszünk is rá, hogy minél több magyar vendégünk legyen, hiszen egy ország turizmusában a belföldi utazások is kiemelten fontosak. Éppen most láttam egy friss kutatásunk eredményeit, amely szerint, hasonlóan a nyugati országokhoz, egyre fontosabb a magyarok számára az egészségmegőrzés, az egészségtudatosság.
– Mennyire eltérőek az egyes vendégkörök igényei? Különbözik az, hogy mivel tudnak a szállodába csábítani például egy magyar, egy osztrák, vagy egy skandináv turistát?
– Az egy helyen elérhető, sokféle minőségi szolgáltatással mindenkit le lehet venni a lábáról. Vannak persze eltérő igények nemzetiség és vérmérséklet szerint is. Ha a különbségekre kellene példát hoznom, akkor egy idén bevezetett új egészségprogramunkat, a Termáljég Kúrát említeném, amely a hideg és a meleg ellenkező hatásaira épül. Az egyik kúraelem a jégszauna, ami folyékony nitrogén elpárologtatásával mínusz 170 fokig hűti a kabint. Mindenki kipróbálja a kúrát, de a leghosszabb ideig az északiak bírják. Az osztrákoknak és magyaroknak is tetszik ez a frissítő kezelés, de a kúra meleg részeit jól láthatóan hosszabb ideig élvezik.
– Hévízen gyakorlatilag egymást érik a négycsillagos szállodák. Ilyen erős mezőnyben mivel tudnak kitűnni a többi hotel közül?
– A NaturMed Hotel Carbona négy csillag superior besorolást kapott, és egyedüli szállodaként részesült Magyar Termék Nagydíj elismerésben, amelyet a széles körű kínálat és az egymásra épülő gyógyászati kezelések miatt érdemeltünk ki. A hangsúlyt a nemzetközi színvonalú spa kultúra magyarországi meghonosítására helyezzük, mintegy úttörő szerepet vállalva ezen a területen.
Olyan kiváló szakemberek vannak a csapatban, mint Torhosi Tünde Executive Spa Manager, aki Az év spa menedzsereként szintén európai szintű elismerésben részesült. Az ő vezetése alatt komoly fejlődésen ment át a wellness részlegünk, és holisztikus szemlélettel számos kezelési területet alakítottunk ki. Az autentikus böjtök, Thalasso terápia, ayurvédikus és relaxációs masszázskúrák, Kleanthous és más szépészeti kezelések egyaránt megtalálhatóak nálunk. Nagyon ritka, hogy ennyi gyógy- és wellness kezelés legyen egy helyen és ilyen szakértelemmel, szakorvosi felügyelettel társítva.
Persze nem elhanyagolható a saját termálvíz-forrásunk, szauna-világunk, az óriási kültéri élményfürdőnk és a kiapadhatatlan vendégszeretetünk sem. Megfigyeltük azt is, hogy aki egyszer járt már nálunk, úgy tér vissza, mintha hazajönne, hiszen a szolgáltatások minőségén túl nagyon fontosnak tartjuk a vendéglátás emberi oldalát. A vendégeink érzik, hogy szeretjük őket.