A horvátországi lakosságot megcélzó kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. A „Magyarország tengernyi termálvize várja” szlogenű hirdetések nagyrészt az ottani online médiában jelennek meg. Ezen felül a Facebookon egy nyereményjátékot is indítottak, amelyben budapesti wellness-hétvégéket sorsolnak ki. A kampányhoz szállodák is csatlakoztak és egy külön weboldalon kínálnak akciós ajánlatokat a horvát vendégek számára.

Az ajánlatokat összefoglaló honlap szerint elsősorban a Danubius Hotels, valamint a Hunguest érdekeltségébe tartozó hotelek vesznek részt az akcióban, de a kedvezményes ajánlatokat kínáló szállodák között ott van a zalakarosi Hotel Karos Spa és a sárvári Spirit Hotel is.

Az év első hét hónapjában a Horvátországból érkezők 38 800 vendégéjszakát töltöttek el hazánkban, ami 20 százalékos növekedést jelent 2011 hasonló időszakához képest. Igaz, van hová nőni, mert ugyanennyi éjszakát töltöttek nálunk a dél-koreaiak is, a szomszédos országok közül csak a jóval kisebb Szlovéniából érkezett hozzánk kevesebb vendég. Ugyanebben az időszakban például a szlovákoknak 145 ezer vendégéjszakát köszönhetünk. A beutazó forgalom szempontjából legfontosabb német vendégek pedig hét hónap alatt 1,1 millió éjszakát töltöttek magyarországi szálláshelyeken.