• Az elmúlt időszakban két népszerű német női magazinban is foglalkoztak a magyarországi fürdőkkel.

  • Az egyikben Budapestet Európa fürdő fővárosaként említik.

A Die Zwei című heti TV újság 40 német tévécsatorna heti programját mutatja be. Mivel egyúttal a leghíresebb sztárok életéről is beszámol, ezzel olyan egyedülálló tematikus kombinációt kínál Németországban, ami miatt a legnépszerűbb műsorújságok közé sorolják. (Körülbelül olyan újságról van szó, mintha nálunk kereszteznék a Story magazint és a Színes RTV-t – szerk.)

A közel 89 ezer példányban megjelenő lapot mintegy 218 ezer olvasó forgatja, legtöbben közülük a 30-59 év közötti hölgyek, az úti célok kiválasztásában a legfontosabb döntéshozók. Az újság ezért a műsorok bemutatása és a sztárok életébe való betekintés mellett még egy plusszal, azaz hasznos tippekkel is szolgál olvasói számára.

Tanácsai elsősorban az egészség, az utazás, a szépség és a táplálkozás területére terjednek ki. A júniusi utolsó szám a felsorolt témákat mintegy kombinálva, Európa legszebb fürdőibe invitált. A háromoldalas írás elsőként Budapestet, Európa fürdő fővárosát mutatta be, a Széchenyi, a Gellért és a Rudas fürdő mellett Budapest egyéb érdemeit – így az építészetet, a gyönyörű Duna panorámát, a Vásárcsarnokot és kávéházainkat is – népszerűsítve.

Az írás szerint a Budapestre látogatókat a gyógyító víz mellett a történelem varázsa, valamint kulturális és kulináris meglepetések várják. A cikk hírértéke 3,42 millió forint.

termálfürdők német sajtóJúnius végén egy másik újság, a Das neue női magazin is hazánk vizeihez csinált kedvet. A 140 ezer példányban megjelenő és 410 ezer olvasót számláló, elsősorban hölgyeket célzó hetilap népszerűségét elsősorban annak köszönheti, hogy olvasóit naprakész információkkal látja el napjaink sztárjainak, hírességeinek az életéből.

Rendszeres és kedvelt rovata emellett az Utazás is, ami ezúttal a Balatonhoz kalauzolt. A 2 oldalas, szép képekkel is illusztrált írás Keszthely, Badacsony és Hévíz példáján keresztül a magyar tenger valamennyi érdeklődőt kielégítő kínálatát mutatta be, egyúttal 2,2 millió forint hírértéket generálva.