A Zalakarosi Turisztikai Egyesület az elmúlt időszakban többféle akciót, fejlesztést, rendezvényt is megvalósított a termálvizéről ismert zalai fürdővárosban. A céljuk ezekkel az volt, hogy erősítsék a város piaci pozícióit és a programkínálat bővítésével növelni tudják az eltöltött vendégéjszakák számát is. Az egyesület a Karosi Krónika című lapban publikálta az elért eredményeit.

Ezek közé tartozik, hogy úgynevezett desztináció fejlesztési stratégiát készítettek. Részt vettek a nordic walking és a bortúra útvonalak kiépítésében. (Nyáron nordic walking túrát is szerveznek majd a településen). Utóbbihoz kapcsolódva borút pihenőhelyet hoztak létre. Az egyesület szervezésében valósulhatott meg Zalakaros nagy nyári fesztiválja a Copacabana Caros. A tavalyi év során mozis akciót is lebonyolítottak, aminek a lényege az volt, hogy a szállóvendégek ingyenjegyet kaptak a kertmoziba. Továbbá játszóteret építettek, bővítették a wifi-hálózatot és piktogramos tájékoztató térképet helyeztek el a városban.

Zalakaros (fotó)

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Zalakaroson 2012-ben 431 ezer vendégéjszakát töltöttek el a turisták. Ezzel a termálfürdős települések közül az ötödik helyen áll a város. A vendégéjszakák tekintetében alig maradtak el Sárvártól és jelentősen megelőzték Gyulát.