Mennyire tükrözi egy fürdőhely népszerűségét az, hogy mennyien keresnek a nevére a Google-ben? Megnéztük a top 5 termálfürdős üdülőhely esetében.
Az elmúlt évben a belföldi turisták körében, sorrendben Hajdúszoboszló, Hévíz, Zalakaros, Gyula, Bükfürdő volt – vendégéjszakák száma alapján – az öt legkedveltebb termálfürdős település. A Google elmúlt 30 napos statisztikája alapján megnéztük, hogy a top 5 település versenye hogyan áll a keresések alapján. Magyarán azt, hogy mennyien ütik be a Google-be az említett településneveket.
Ahogy a Google Trends adataiból látszik, a legtöbben Gyulára és Hajdúszoboszlóra kerestek. Ebből a szempontból szoros a verseny a két üdülőhely között, de egy-egy rövidebb időt leszámítva Gyula vezetett Szoboszló előtt. A top 5 többi tagja kissé leszakadva követi a két éllovast. Zalakaros és Hévíz lényegében fej-fej mellett halad a keresési lekérdezések tekintetében, majd Bükfürdő következik.
A Google statisztikájából az is kiderül, hogy a városnevekre történő keresésekben mely régiók és városok járnak az élen.
A két zalai fürdőhelyénél, Hévíznél és Zalakarosnál a Zala megyei, illetve a Budapesti keresések dominálnak. A Bükfürdő szóra legtöbben Budapesten kerestek rá. Színesebb a kép az ország keleti és déli részén fekvő népszerű üdülőhelyeknél. A Hajdúszoboszló szót legtöbben (lásd fent) Hajdú-Biharban ütötték be a Google-be, majd Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén, Pest megye és Budapest a sorrend. Gyula esetében pedig Békés megye, Csongrád megye, Pest megye és Budapest követi egymást.
Azaz a fürdők iránt elsősorban a közvetlen régiójukból érdeklődnek a legtöbben, majd Budapest következik. A szabályt erősítő kivétel pedig Bükfürdő, ami iránt a fővárosból nagyobb az érdeklődés, mint a közvetlen környezetéből. S kiderült az is, hogy az üdülőhelyek tényleges forgalma és az irántuk a Google-ben mutatott érdeklődés között nincs közvetlen összefüggés.