-
A szállodák szobafoglaltsága és a kereskedelmi szálláshelyek bevételei alapján a 2020-as turisztikai szezon gyakorlatilag négy hónapból állt.
-
Még a legjobb hónap is pocsék eredményt hozott.
A koronavírus-járvány alaposan padlóra küldte a hazai turisztikai ágazatot is. Fürdőket, szállodákat, éttermeket és még hosszan lehetne sorolni az érintett kört.
A KSH adatai alapján ma publikált grafikonok személetesen megmutatják ezt a helyzetet. Egyrészt a magyarországi szállodák szobafoglaltságainak alakulása, másrészt a hazai kereskedelmi szálláshelyek bruttó bevétele alapján. Mindkét esetben a havi adatokat vették alapul.
Ahogy a lentiekből látható, a szállodák átlagos foglaltsága tavaly januárban 47,3 százalékot, februárban 52 százalékot tett ki – ez a kettő még jobb volt egy kicsivel 2019 hasonló időszakánál. Júniusban hiába volt már nyitás, a szobafoglaltság még csak a 20,8 százalékot érte el, ami rendkívül rossz eredmény. A július 46,5 százalékot, az augusztus 55,3 százalékot hozott. Csak összehasonlításképpen: 2019-ben a július 71,5 százalékot, az augusztus 76,5 százalékot produkált a szobák foglaltsága tekintetében.
Az árbevételt tartalmazó grafikon is gyakorlatilag ugyanezt mutatja. Sokatmondó, hogy az ebből a szempontból a csúcsot jelentő 2020 augusztusa is kisebb bevételt generált, mint 2019 októbere.