Az Erzsébet-program szociális üdülési pályázatának nyerteseivel nehezen birkózik meg az online szállásfoglalási rendszer. Tipp: személyes ügyintézés.

  • Több tízezren vehetnek részt a kedvezményes üdülési lehetőségben.
  • Viszont ez a több tízezer ember túlzottan le is terheli az online szállásfoglalási rendszert.
  • A fővárosi ügyfélszolgálati irodában állítólag gördülékenyebben megy az ügyintézés.

Ma az Index írt arról elsőként, hogy sokan náluk panaszkodtak az online ügyintézés nehézségeire. A probléma abból adódik, hogy a nyertesek igyekezni szeretnének a foglalásokkal, mert a felkapott üdülőhelyek és a jobb időpontok hamar betelnek. Ezzel viszont láthatóan nem tudja a lépést tartani az Erzsébet-program online rendszere.

Az Erzsébet-program Facebook oldalán most is sokan panaszkodnak.

„Reggel óta várom, hogy sorra kerüljek, amikor végre tudnék foglalni, kiírja, hogy válasszak másik szobatípust – ami nem is volt opcionális – és kidob a rendszer.”

„Én nem tudom, hogy valakinek sikerül-e egyáltalán oda foglalnia ahova szeretne, kivéve Siófok, Balatonvilágos … +1-2 egyéb szállás. Mi Hévízre szeretnénk menni, mert igaz, hogy önellátó, de legalább 1 hétre mehetünk. Végignéztem dátum szerint március közepétől november közepéig, és egyszer sem ajánlotta fel a rendszer. Általában csak a fenn leírt pár szállást kínálgatta. De bármennyire is szeretnék, 3 gyerekkel nem fogok 3 éjszakáért utazni 3-400 km-t.
Remélem holnap nagyobb sikerrel járok.”

„Nekem meg épp a Hévíz és társait kínálta fel a balatoniak helyett. Esetleg tudnánk cserélni?”

„Én egész nap telefonon próbáltam, de nem vették egyszer sem fel, mindig azt mondták, hogy túlterhelt a vonal és várni kell, vártunk 10-20-30 perceket, de semmi, csak zene.”

„Két nap mérgelődés és várakozás után bementem Pestre az ügyfélszolgálati irodába. Fél négykor ÜRES!!! volt. Rajtam kívül két ember volt. A foglalás kb. 3 perc alatt megtörtént.”

A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány által néhány perce kiadott közlemény szerint is ez az utóbbi megoldás javasolható azoknak, akik a fővárosban élnek és elakadtak. Ahogy írják: „A gyorsabb személyes ügyintézés érdekében az Erzsébet-program Ügyfélszolgálati Iroda Budapesten az V. kerület Báthory utca 12. alatt meghosszabbított nyitva tartással – hétfőtől péntekig 9:00-19:00 óra között – várja a szállásfoglalásukat személyesen intézni kívánó nyertes pályázókat.”

A közleményben szerepel az is, hogy az ügyintézésben elakadónak, vagy számítógéppel nem rendelkezőknek – többek között – az eMagyarország pontokon is segítséget nyújtanak a szállásfoglaláshoz. Utóbbi a gyakorlatban a helyi könyvtárakat, teleházakat, nyugdíjas klubokat takarja. Hozzáteszik azt is, hogy a rendszerük megnövekedett terhelése miatt türelmet kérnek, mind az online, mind a személyes foglalások során.

Az Erzsébet-program idei pályázataira a korábbi évekhez viszonyítva lényegesen gyorsabban és többen jelentkeznek. A programra 3,5 milliárd forint áll rendelkezésre, amelyet az alapítvány az Erzsébet-utalvány forgalmazásának pénzügyi eredményéből biztosít. A nagycsaládosok számára meghirdetett szociális üdülési pályázatra mintegy 43 ezer jelentkezés érkezett, a fogyatékossággal élők pedig 6 ezren jelentkeztek.