A pályázatot január 15-én lezárták! Részletek ide kattintva!
Gondban lehetnek az Erzsébet-program pályázatával azok a nyugdíjasok, akik nem értenek eléggé az informatikához, nincs szkennerük, nyomtatójuk, és nem tud segíteni nekik valamelyik családtagjuk.
Már több cikkben is foglalkoztunk azzal, hogy az Erzsébet-program keretében a 60 év feletti, öregségi nyugdíjasok egy részének lehetősége van kedvezményes gyógyfürdő belépőt igényelni. (A programmal kapcsolatos alapvető tudnivalókat ide kattintva, a résztvevő fürdők listáját pedig ide kattintva találja).
Maga a kezdeményezés jó, ugyanakkor az eddigi tapasztalatok szerint a pályázók egy jelentős része egyáltalán nem, vagy nehezen boldogul a jelentkezési folyamattal. Nem is a sok kritériummal és szükséges dokumentumokkal van a fő probléma, hanem azzal, hogy kizárólag interneten lehet benyújtani a pályázatokat. Ez egy kifejezetten a 60 év felettieknek szóló pályázat esetében pedig finoman szólva is furcsa megoldás.
Egyébként ezt támasztják alá a Termál Online-hoz a Facebookon és emailen befutó panaszok is. Sokat mondó az is, hogy már tíz felett jár azoknak a száma, akik a Termál Online email-címére küldték be a jelentkezésüket.
A 60 év feletti magyar lakosságnak kevesebb mint a harmada rendelkezik saját interneteléréssel. Ráadásul az, hogy valaki elböngészget a neten, még nem jelenti azt, hogy készségszinten tudja használni a webet. A fürdőbelépős pályázathoz a nyugdíjigazgatóság igazolását be kell szkennelni, a hozzájáruló és a pályázati iratokat ki kell nyomtatni, majd ezeket is beszkennelni. Ennek során figyelni kell arra, hogy jpeg, vagy png formátumúak legyenek és a fájlok ne legyenek nagyobbak 1 MB-nál, azaz adott esetben akár át is kell méretezni. Amennyiben valaki ezek során valamit elszúr és rosszul adja be a dokumentumokat, akkor nincs lehetősége korrekcióra, a pályázata érvénytelen lesz.
Nyilván vannak olyan fiatalos, a számítástechnika iránt érdeklődő 60 év felettiek, akiknek ez nem jelent gondot. Azonban az biztos, hogy mindez a potenciális pályázók egy jelentős részét már magától a jelentkezéstől is elriaszthatja. Nyilván megoldást jelenthet, ha a fiatalabb családtagok segítenek jelentkezésben, de elég furcsa egy ilyen programot arra építeni, hogy „majd a gyerekek biztos segítenek”.
Megkérdeztük ezért az Erzsébet-program sajtóosztályát, hogy
1. Egy 60 év felettieket érintő pályázatnál miért nem lehet más jelentkezési módot is bevezetni?
2. Mit tehetnek azok, akik nem boldogulnak a pályázattal?
Az 1-es kérdésre nem válaszoltak. A 2-es kérdésre pedig átküldték azt, amit időközben kiraktak a honlapjukra is. Ez pedig a következő: megállapodtak néhány szervezettel, akik segítik a jelentkezőket: internetkapcsolatot biztosítanak, segítik a papírok kitöltését, a szkennelést, az email-cím létrehozását, akinek nincs.
Mondjuk azt továbbra sem értjük, hogy ez miért jobb, mintha postán egyszerűen el lehetne küldeni a pályázatot? Miért kell számítógépet soha nem látott embereket olyan helyzetbe hozni, hogy analfabétának érezzék magukat és email-címeket hozassanak velük létre, csak azért, hogy pályázzanak?
De végül is mindegy, ez van, bár továbbra is kétkedünk a realitásérzékében annak, aki ezt kitalálta.
Ezért összefoglaljuk a lehetőségeket azoknak, akik elakadtak valahol.
– Telefonos ügyfélszolgálat (munkanapokon 8:00-16:00 között): 06-1-371-3242 —> Ezt szerettük volna tesztelni, mert kaptunk olyan visszajelzéseket, hogy nem különösebben segítőkészek a vonal túlsó felén ülők. Nem tudtuk kideríteni, ugyanis több napon, többszöri próbálkozásra is csak az automata rendszer „jelenleg minden munkatársunk foglalt, kérjük tartsa a vonalat” szövegével találkoztunk, a telefonos zenehallgatást pedig 10 perc után mindig meguntuk.
– Ifjúsági Szolgáltatók Országos Szövetsége. 14 megyében vannak irodáik, ezeknek a listáját ide kattintva találják.