-
Sok szálláshely még egy felkapottabb fürdőhelyen sem rendelkezik saját honlappal, miközben ennek nincs nagy költsége.
-
Pedig ez lenne a szállásmarketing legalapvetőbb eszköze.
Egy termálfürdős üdülőhellyel kapcsolatos cikk jelent meg nemrég a Szállás SEO nevű oldalon. A termálfürdőjéről ismert Berekfürdő esetében nézték meg, hogy a szállásoknak milyen a netes jelenléte.
A cikk szerint az ottani szállások több mint a felének nincs honlapja. Utóbbi szállások nevére keresve a szállásportálok oldalait dobja ki a Google. A berekfürdői szálláshelyek közel ötödének pedig van ugyan honlapja, de a két legnagyobb szállásportál közül az egyik, vagy mindkettő megelőzi a találati listában.
Mindez azért érdemes említést, mert a GKI Digital egy korábbi kutatása alapján az éves hazai szállásdíjbevételek 35 százaléka a szállodák, apartmanok, panziók saját honlapjain keresztül realizálódik. S bár még mindig nagyon magas a telefonon foglalók aránya, de közük is sokan a döntésüket a netes találati eredmények alapján hozzák meg.
A cikk szerint azoknak a szálláshelyeknek, amelyek nem tartják szükségesnek egy saját honlap elkészítését, a potenciális vevőiknek több mint harmadát veszni hagyják.