Az év első nyolc hónapjában a tervek feletti mértékben emelkedett a fürdők bevétele, amit áremeléssel értek el, viszont emiatt a vendégszám is csökkent.
A Magyar Fürdőszövetség felmérést végzett az év első nyolc hónapjáról a tagjai körében. Ennek eredményeiből a Turizmus Online készített egy összefoglalót. Ebből kiderül, hogy a fürdők forgalma eddig jobban alakult a tervezettnél. A fürdőszövetségi tagok ugyanis 2013-ra 3-5 százalék körüli bevételnövekedéssel számoltak, ehhez képest augusztus végéig az átlagos bővülés 5,6 százalékot tett ki. Ez különösen annak fényében jó eredmény, hogy a márciusi és a húsvéti hosszú hétvégék idején, illetve a nyár elején kifejezetten kellemetlen időjárás volt, ami negatívan hatott a fürdőhelyek forgalmára.
A bevételek bővülését áremeléssel tudták elérni a fürdők. A belépőjegyek átlagára 4,3 százalékkal emelkedett. Ezen belül kisebb volt az áremelés a keleti országrész fürdőinél (2,1 százalékkal), mint a dunántúli létesítményekben (5,2 százalékkal), a legnagyobb mértékben viszont a Budapesten és környékén működő fürdők árai nőttek (8 százalékkal). Országos szinten egyébként a belépőjegyek átlagára 1521 forintot tett ki. (Augusztusban a Termál Online is készített egy összesítést és akkor 1823 forintra jött ki az országos átlagár. Az eltérés abból adódik, hogy mi kifejezetten a termálfürdők árait összesítettük, illetve amíg a Fürdőszövetség 47 fürdőhely, addig mi 122 fürdő adatait gyűjtöttük össze).
Az emelkedő árak tehát jót tettek a fürdőhelyek bevételeinek, a vendégszámnak azonban nem. Az augusztus végéig terjedő időszakban a korábbi évhez viszonyítva 0,8 százalékkal kevesebben keresték fel a fürdőket. Az országon belül azonban ebben is voltak eltérések, hiszen amíg Budapesten, valamint a keleti országrészben csökkent a vendégforgalom, addig a dunántúli fürdők összességében 1,7 százalékos növekedésnek örülhettek.
A korábbi években a fürdőszolgáltatások bevételének 17-18 százalékát tették ki az üdülési csekkek. A csekk-rendszert váltó SZÉP Kártya használata ugyan felfutóban van, de még mindig nem érte el ezt a szintet. A felmérés résztvevőinél az árbevétel 11 százaléka érkezett a Széchenyi Pihenőkártyák révén.