Összesen 31 ezer beutazó turistát és több mint 100 ezer vendégéjszakát hozott Magyarországnak a Budapest Winter Invitation akció – számol be a Turizmus.com. Ezek az adatok ráadásul 32 százalékos növekedést jelentenek az egy évvel korábbi akcióhoz képest. A külföldieket megcélzó csomagajánlatok fő vonzerejét a gyógyfürdők, valamint a téli kulturális programok jelentették.
A Budapest Winter Invitation keretében érkező vendégek fele vette igénybe az ingyenes, vagy kedvezményes gyógyfürdőbelépőket. Ez az arány egy évvel korábban 37, a program indulásakor pedig csak 27 százalékot tett ki. Érdekes módon a legtöbben Olaszországból érkeztek a kampány hatására, majd németek, britek, franciák, oroszok, svédek, osztrákok, lengyelek, románok és finnek a sorrend. A legnépszerűbb időszakot a késő ősz, a kora tél, valamint a tél vége jelentette.
Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketingigazgatója elmondta, hogy a Budapest Winter Invitation népszerűsítésére használt hideg és forró vizes csapos reklámok nagyon hatékonynak és népszerűnek bizonyultak, ezért apróbb módosításokkal a jövőben is ezeket a kreatív anyagokat fogják használni.
Nem csak a turistáknak, hanem a résztvevő szállásadóknak is bejött a kampány, a Magyar Turizmus Zrt. szerint mindegyikük szeretne részt venni a további Winter Invitation akciókban. Sőt, már kezdeményezték, hogy nyárra is dolgozzanak ki egy hasonló akciós ajánlatot.