-
Optimisták az idei év kapcsán az egerszalóki Saliris Resortnál.
-
A szálloda esetében azzal számolnak, hogy elérhetik a 2019-es vendégforgalmi szintet.
-
A külföldi turisták járványhelyzet miatti elmaradása kevésbé érintette a szálloda- és fürdőkomplexumot, hiszen náluk mindig is a belföldi vendégkör volt a domináns.
Répási Ferencet, az egerszalóki Saliris Resort Spa és Konferencia Hotel értékesítési és marketing igazgatóját kérdeztük a tavalyi évükről, valamint a 2022-es várakozásaikról.
A szakember kifejezetten bizakodó, de azért azt is megjegyezte, hogy a koronavírus-járvány miatt idén is vannak még bizonytalan tényezők.
– Összességében 2021-ben – a lehetőségekhez képest – mennyire volt jó éve a Saliris Resortnak?
– Minden szempontból rendkívülinek mondható volt 2021. Egyrészt több mint négy hónapon keresztül üzemszünetre kényszerültünk, úgy gondolom, hogy ez az egész szektor számára kifejezetten nehéz időszak volt. A májusi nyitás után viszont elsöprő volt az érdeklődés vendégeink részéről, a belföldi utazók a bezártság hosszú hónapjai után végre nyugodtan szerettek volna pihenni, és mindezt biztonságban tenni. Sikeres és eredményes évet zártunk 2021-ben. Az átgondolt értékesítési stratégia mellett ehhez az is hozzájárult, hogy a nyitáskor rendelkeztünk a szükséges létszámmal, hiszen a Hunguest Hotels szállodalánc minden dolgozóját megtartotta a féléves üzemszünet alatt.
– Amennyiben három részre osztjuk a tavalyi évet: nyári főszezon, őszi hónapok, év végi ünnepi időszak, akkor melyik volt a legerősebb a várakozásaikhoz képest?
– Mind a nyári, őszi és téli időszak hasonló mértékű, várakozás feletti forgalmat generált, mindegyikben volt valami átütő, valami más, mint a korábbi években.
– Már a külföldi vendégek is visszatértek?
– A Saliris Resort közönségét eddig is szinte teljesen a belföldi vendégkör adta, nem volt számottevő a külföldiek aránya. A jelenlegi helyzetben viszont a néhány külföldi vendégünk is elmaradt az utazási korlátozások miatt.
– Milyenek a várakozásai 2022-vel kapcsolatban?
– Rendkívül bizakodóak vagyunk, az előrejelzések alapján minden okunk megvan erre. Szállodánkban terveink szerint el fogjuk érni a 2019-es vendégforgalmi szintet. Azt viszont nem felejthetjük el, hogy 2022 is számtalan bizonytalan tényezővel bír, a koronavírus-járvány alakulását és az ebből fakadó vásárlói magatartás-változásokat nem látjuk előre. A kulcs viszont idén is a gyors reakcióképesség lesz, ebben sokat fejlődtünk az elmúlt két évben.