A hiányszakmák között, a gyógymasszőr is ott van. Ha vállalkozni szeretnél, ez egy jó opció lehet.
A nők jelentős hányada gondolkodik valamilyen szépségipari vállalkozás elindításában. Majd a gondolatokat tettek követik, azaz az illető egyéni vállalkozásba kezd, vagy éppen céget alapít. A szépségipari vállalkozásnak sok szegmense létezik. Napjainkban nagyon népszerű masszőrködni, masszázsszalont nyitni. A masszőrvállalkozáshoz is kell azonban némi ismeret, mielőtt belevágunk. Eben leszünk most a segítségedre.
Kezdeti lépések – üzleti terv készítése
Üzleti terv nélkül talán jobb, ha bele sem kezdünk a vállalkozásba, hiszen nagyon hasznos, ha nem csak az érzelmeink vezérelnek, hanem konkrét érvek is szólnak amellett, hogy érdemes masszázsszalont nyitni, azaz profitot is remélhetünk, márpedig többnyire bevételt, profitot is várunk a vállalkozásunktól.
Az üzleti terv részletes, hiszen sok mindent górcső alá kell venni. Fel kell mérnünk a piacot, tudnunk kell, van – e kereslet a szolgáltatásunkra, és ha igen a válasz, azt is tudnunk kell, hogy a leendő klienseknek milyen szükségleteik kielégítetlenek, azaz milyen típusú masszázst igényelnek abban a városban, ahol szalont kívánunk nyitni.
A tervezés során a hosszú távú céljainkat is számba kell venni. El kell gondolkodnunk azon, hogy a jövőben csak ezzel kívánunk foglalkozni, vagy esetleg bővítenénk is a vállalkozásunkat.
Azzal is jó tisztában lenni, hogy kik lesznek az ügyfeleink és mit is várnak tőlünk masszőrként. Fel tudunk – e ajánlani speciális szolgáltatásokat, olyan lehetőségeket, amelyek az idősebbeknek, esetlegesen a fogyatékkal élőknek kedveznek. Minél szélesebb kör igényeinek tudunk megfelelni, annál több munkára és bevételre számíthatunk.
Komolyabban is bele kell ásnunk magunknak – további lépések
Az üzleti terv részét képezi az is – miután felmértük a potenciális klienseket – hogy az anyagiakon is elgondolkozzunk. Tudnunk kell, hogy van – e annyi tőkénk, hogy elindítsunk a vállalkozásunkat, vagy esetleg szükségünk lesz hitelre. A költségek számbavételénél a bevétel mellett, a kiadásokat is tételesen le kell írnunk, hiszen ki akar, ki szeretne úgy vállalkozást indítani, hogy nem lesz haszna?
A bevétellel kapcsolatban azért is szükséges egy előzetes kalkulációt elvégezni, mivel, ha KATA kisadózók szeretnénk lenni, akkor az éves bevételünk nem haladhatja meg a 12 millió forintot. Ebben az esetben havonta 50.000 Ft tételes adót kell megfizetni. Vagyis, az anyagi kalkulációnál a kiadásokra is gondolnunk kell. Mellékállású kisadózó is lehetsz. Ilyenkor 25.000 Ft tételes adó megfizetésével kell számolnunk.
Képesítés és vállalkozási forma – lényegi kérdések
Amikor a vállalkozóvá válás hivatalos részét intézed, azt is tudnod kell, hogy egy vagy több tevékenységi kört fogsz megjelölni. Egyet mindenképpen meg kell jelölni, ami nem biztos, hogy csak képesítéshez kötött, még az is lehet, hogy engedélyre is szükség lesz hozzá. Amennyiben nincs meg a megfelelő képesítésed, akkor szükséged lesz alkalmazottra, aki rendelkezik a megfelelő képesítéssel.
A vállalkozási formáról is dönteni szükséges. A legnépszerűbb az egyéni vállalkozási forma, amelyet ma már online, egyszerűen és olcsón is el lehet indítani. Ma sokan választják ezt a vállalkozási formát, mivel a tevékenység szüneteltethető, de könnyedén meg is szüntethető.
Szolgáltatás igénybevétele – székhelyszolgáltató és könyvelő keresése
Amikor vállalkozunk, akkor szükségünk lesz egy székhelyre. Ezt nem úszhatjuk meg, hiszen a vállalkozások, a cégek és a vállaltok nem működhetnek székhely nélkül. A székhelyszolgáltatók nagyon sok terhet levesznek a vállunkról, így érdemes megfontolni, hogy igénybe vesszük a szolgáltatásaikat. A LOGOSZ Cégcsoport más szolgáltatásokat is felkínál az ügyfeleik számára, úgy, mint cégalapítás, cégmódosítás, cég adás-vétel és bélyegzőkészítés. Magyarországon már 19 irodában működnek. Partnercége, a Kontír Professional Kft. pedig a könyvelési szolgáltatásaikkal lehet a segítségünkre.
Írásunk az Egészség7 és Egészség tippek online magazin közreműködésével készült.