-
Az előzetes adatok szerint folytatódott a vendégéjszakák számának növekedése Hévízen.
-
Jelentős fejlesztés előtt áll a repülőtér és talán már idén újra lesz londoni járat.
Egy kormányhatározat biztosít 6,6 milliárd forintot a Hévíz-Balaton Airport infrastrukturális és technológiai fejlesztésére. Ez a beruházás légijárat-fejlesztéseket is hoz, így a tervek szerint 2020-ig több menetrend szerinti járatot fogad majd az infrastruktúrájában, környezetében és technikájában is megújult repülőtér.
Hévíz polgármestere, Papp Gábor az MTI kérdésére elmondta, hogy az elmúlt évben több tényező miatt is csökkent a sármelléki reptér utasforgalma. A 2016-os 23,5 ezer után tavaly 20 ezer utast regisztráltak, alapvetően a németországi városokból indított járatok, valamint a jelentős kisgépes forgalom adta a repülőtér utasforgalmát.
A csökkenés okai között szerepel, hogy az utazási iroda csődje miatt nem tudták elindítani 2017 nyarán a heti török chartereket, illetve a korábbi évinél jóval kevesebb gép érkezett Moszkvából, mert Bécsben jelentősen bővítették az orosz járatok számát.
A városvezető azt is hozzátette, hogy a sármelléki légi forgalom alakulása nem érintette negatívan a hévízi vendégforgalmat. Az előzetes adatok ugyanis azt mutatják, hogy tavaly mintegy 1,2 millió vendégéjszakát regisztráltak az üdülőhelyen, azaz folytatódott a 2011 óta tartó évi átlag 12 százalékos növekedés.
A vendégszám szinte minden küldő ország esetében nőtt vagy stabilizálódott, egyedül az oroszok töltöttek kevesebb időt Hévízen, nem egészen négy százalékos csökkenést mutatva.
Papp Gábor kitért arra is, hogy a 6,6 milliárd forintos technológiai beruházás mellett jelentős lökést ad majd a repülőtér és környezete fejlődésének a Zalaegerszeg és az M7-es autópálya között húzódó R76-os gyorsforgalmi út idén induló építése is. A leendő út ugyanis a sármelléki repülőteret is érinti. Sőt, a Zalaegerszegen épülő járműipari tesztpálya miatt már most vannak olyan külföldi cégek, amelyek bázist nyitnának Sármelléken.
A személyforgalmat illetően idén várhatóan tovább erősödik – akár új felszállóhelyek beiktatásával – a Németországból érkező forgalom, de a komoly érdeklődés miatt régóta tárgyalnak norvég és izraeli járatok indításáról is.
Mindezen felül szintén évek óta tervezik a londoni menetrend szerinti összeköttetést, ami a legoptimálisabb esetben az év második felében indulhatna el. (Korábban volt már a sármelléki repülőtér és London (Stansted) között közvetlen kapcsolat, hiszen 2006-tól 2008-ig a Ryanair működtetett egy Hévíz-London menetrend szerinti járatot).
Fotó: H. Szabó Sándor