Néhány éve még a telefonos és az emailes szállásfoglalások domináltak. Újabban egyre inkább kedveltebbé válik a szállodák saját weboldalán történő foglalás.
Az internet mára gyökeresen átalakította a lakosság szállásfoglalási szokásait. Ez azokból az adatokból derült ki, amelyeket a sárvári Spirit Hotel és a hévízi NaturMed Hotel Carbona publikált. Öt évvel ezelőtt az egyénileg szállást foglaló vendégek körében a telefonos megkeresések még 34 százalékot tettek ki. Ez mostanra 27 százalék alá csökkent.
Változnak a szokások az online szállásfoglalások terén is. 2009-ben ezeknek a zöme – 88 százaléka – mindkét szálloda esetében emailes megkeresést jelentett. Mára viszont az emailezve szállást foglalók aránya az online-on belül 55 százalékra csökkent. Az email rovására egyrészt a közvetítő weboldalak, másrészt a hotelek saját webes felületei terjeszkedtek. Előbbiek ma már a foglalások 19, utóbbiak 21 százalékát adják.
„Mind hazai, mind pedig külföldi vendégeink haladnak a korral és egyre többen foglalnak a szálloda saját felületén szállást. A tapasztalat azt mutatja, hogy emellett azért is felkeresik a honlapunkat, hogy tájékozódjanak az egyedi állapotfelmérő és egészségmegőrző szolgáltatásainkról, ezért folyamatosan fejlesztjük és frissítjük az itt található információkat” – mondta el Lamperth Judit, az ötcsillagos sárvári Spirit Hotel Thermal Spa igazgatója.
„A szállodák saját foglalási oldalán keresztül érkező megkeresések növekedésében szerepet játszhat az is, hogy vendégeink szeretik minél egyszerűbben és gyorsabban lefoglalni szállásukat. Szerencsére ezt ma már az internet segítségével is megtehetik és mi azon dolgozunk, hogy ez a folyamat minél kényelmesebb legyen” – tette hozzá Tapodi Attila, a négycsillagos superior hévízi NaturMed Hotel Carbona igazgatója.