• Sokan azt gondolják, hogy mindegy, hogy közvetlenül, vagy szállásportálon keresztül foglalnak szállást.

  • Valójában azzal segíthetünk igazán a hazai turizmusnak, ha egyből a kiszemelt szálláshellyel vesszük fel a kapcsolatot és náluk foglalunk.

Idén a megszokottnál is többen terveznek belföldi nyaralást. A Lounge Group egyik friss kutatása szerint a nyári üdülést tervezők 67 százaléka belföldi úti célokban gondolkodik.

Nyilván ez egyrészről sokaknál kényszer is, hiszen a járványhelyzet miatti bizonytalanságban nem tudnak, vagy nem mernek külföldi utazásba belevágni. Ugyanakkor lehetnek olyanok is, akik azzal is segítenék a hazai gazdaságot, hogy idén itthon költik el az utazásra szánt pénzüket.

Akármi is a motiváció, érdemes a szállásfoglalás során egy apróságot figyelembe venni. Egyébként nemcsak idén nyáron, hanem általánosságban is. Ez pedig az, hogy akárhova is utazunk belföldön, mindig közvetlenül a szálláshelynél foglaljuk le az üdülésünket.

Kényelmesnek tűnhet szállásportálon keresztül foglalni, viszont amennyiben így teszünk, akkor a befizetett szállásdíjunk 10-20 százalék körüli része nem az adott apartmanháznál, panziónál, szállodánál, hanem egy külső cégnél landol. Erre lehet mondani, hogy „hol érdekel ez minket?”, de hosszabb távon a szállások ezt az extra költséget belekalkulálják az áraikba, így közvetve drágítják a szállásdíjakat.

Ráadásul a jelenlegi időszakban a szállásoknak minden fillér fontos. Nem a profit miatt, hanem azért, hogy a koronavírusos helyzetben egyáltalán talpon tudjanak maradni, fizetni tudják az alkalmazottaikat.

Amennyiben tehát elégedettek vagyunk egy szállással, akkor nem azzal segíthetjük igazán őket, ha jó értékelést adunk nekik X szállásportálon, hanem azzal, ha közvetlenül náluk foglalunk.

utazás belföldi turizmusArról nem is beszélve, hogy a szállásportálok piacának egyik legnagyobb szereplője nem is hazai bejegyzésű társaság, így a rajtuk keresztül foglalók szállásdíjának jelentős része egy külföldi cégnél landol. Ugyanezt a céget egyébként nemrég büntette meg 2,5 milliárd forintra a Gazdasági Versenyhivatal a agresszív értékesítési módszereik miatt.

A lényeg az, hogy ha már itthoni üdülést tervezünk, akkor keressük meg közvetlenül az adott szállást és ne a kényelmesebbnek tűnő utat válasszuk.