A világ egyik legbefolyásosabb kalauza, a Gault&Millau idén a legjobb magyar wellness szállodának választotta a sárvári Spirit Hotelt. Az ötcsillagos luxushotel igazgatónőjét, Lamperth Juditot az elismerésről és a jövő évi terveiről kérdeztük.
– Hogyan kell elképzelni a Gault&Millau szállodai tesztjét a gyakorlatban? A szállodát értékelő vendégek eleve ezzel a céllal érkeztek, vagy utólag kérdeztek meg olyan vendégeket, akik amúgy is a hotelben pihentek?
– Leírása alapján a Gault&Millau kalauz rendkívül szigorú, a kritikák hitelességét tartja elsődleges szempontnak. Ezért anonim tesztelőket alkalmaznak, akik maguk fizetik a számláikat, így valóban objektív képet kaphatnak az egyes éttermek és szállodák minőségéről. Mi magunk sem tudtuk, hogy éppen tesztelnek bennünket, így nem is készülhettünk rá. Az eredmény megerősíti, hogy a Spirit Hotelben minden vendég különleges bánásmódban részesül, s éppen ez az, amire annyira büszkék vagyunk: a szállodának lelke van, hűen a Spirit névhez.
– A Gault&Millau nálunk még inkább étteremkalauzként ismert. A szállodai minősítő-rendszerük nemzetközi szinten mennyire számít rangosnak?
– Közel fél évszázada éttermek rangsorolására alapították a kalauzt, így nemzetközileg is elsősorban étteremkalauzként lett híres, mára azonban kinőtte magát, s a Gault&Millau bor- és szállodakalauz is hasonlóan rangos, mint az étteremkalauz, pontosan a szigorú, objektív és hiteles értékelési rendszer miatt. A kalauz készítői a szállodák értékelésében profi szakemberek, ezért is jó látni a Spirit Hotelt első helyezettként a magyar wellness kategóriában. Persze nem ez az első díjunk, 2010-ben például a European Health&Spa Award legjobb európai wellness úti céljának járó díját kaptuk meg, ami az egészségturizmus egyik legrangosabb elismerése. A Gault&Millau díj azt bizonyítja, hogy a szálloda színvonala az elmúlt években töretlenül kimagasló.
– Azt lehet tudni, hogy mi volt az értékelők szerint az, amiben leginkább kiemelkedett a Spirit Hotel a többi tesztelt wellness-szálloda közül?
– Az egyes dimenziókat persze külön-külön is értékelik a tesztelők, azonban mégis úgy gondolom, hogy a hotel egészének köszönhetjük az elismerést. A tágas, letisztult terek, a két saját kútból nyert több millió éve érintetlen gyógyvíz, a wellness- és medical spa szolgáltatások sokszínűsége, a páratlan gasztronómiai élmények és a munkatársak lelkiismeretes, őszinte odafigyelése az, ami egészében meghatározza a Spirit Hotel különleges atmoszféráját. Vélhetően ez az exkluzív „Spirit-élmény” varázsolta el a tesztelőket is.
– Volt valami, amit kritizáltak?
– Ilyenről nem tudunk. Maximalisták vagyunk, nap mint nap azon dolgozunk, hogy minden a lehető legtökéletesebb legyen, hiszen a vendégeink azért keresnek fel minket, hogy zavartalanul pihenhessenek. Mégis jól esik az ilyen visszajelzés, amely szerint még a legkritikusabb és a legélesebb szemű vendégek is mindennel elégedettek.
– A Gault&Millau értékelése mennyire különbözik attól, amit a hotelben járt vendégek dicsérni, vagy éppen kritizálni szoktak az online szállás-értékelő oldalakon?
– Nem tapasztalunk komoly különbséget. A vendégeink is elkényeztetnek bennünket, hiszen a különböző közösségi értékelő oldalakon is az elsők között szerepelünk. Csak néhányat említenék a szívet melengető értékelések közül: „kiváló szolgáltatások, luxus wellness hotel, megbízható minőség”, „extra kiszolgálás és figyelem” vagy „talán a legjobb hely volt, ahol valaha jártam”. Mindaddig, amíg ilyen értékeléseket tudhatunk magunkénak, tudni fogjuk, hogy jó úton haladunk.
– A Gault&Millau által a legjobbak közé sorolt éttermek között nagyon kevés olyan van, ami szállodához kapcsolódik. Céljuk-e az, hogy a kalauzba a későbbiekben az éttermi részlegük is bekerüljön?
– A célunk az, hogy az éttermünk az eddigi minőséget még tovább emelje, és ha ez egyéb elismerésekkel is jár, az persze külön öröm. Meggyőződésem, hogy a Spirit Hotel Onyx étterme ma a hazai szállodai éttermi kínálatban kiemelkedő színvonalat nyújt. Kínálata ötvözi a hagyományos magyar ízeket a legfrissebb világtrendekkel, melyeket a modern konyhai technológiák segítségével és kizárólag friss, lehetőleg helyi alapanyagokból készítünk. Nálunk a folyamatos fejlődés alapkövetelmény, így a gasztronómiai stábunkat is állandóan tovább képezzük. Borda Attila séfünk és Mezei Zoltán séf-helyettesünk pedig napról napra elkápráztatják a vendégeinket. Szakértelmüket már számos versenyen bizonyították, legutóbb a Németországban megrendezett rangos Kulinaris Olimpián szereztek bronzérmet.
– Az év végével közeledik a lezárás és a tervezés időszaka. Milyen terveik vannak a jövő évvel kapcsolatban?
– Számomra különösen hosszú volt ez az év, hiszen 2013 január óta vezetem a Spirit Hotelt. Az előző igazgatótól egy nagyon jól felépített csapatot vettem át és sokat dolgoztunk azon, hogy megőrizzük, sőt bizonyos területeken továbbfejlesszük a szállodai szolgáltatások minőségét. Úgy gondolom, a mostani elismerés annak a bizonyítéka, hogy ez sikerült. A következő évben még nagyobb figyelmet fordítunk majd a gyógyászati és egészségmegőrző kezelésekre. Olyan egészségprogramot fejlesztünk, amely a hagyományos balneológiai gyógyászatot a legmodernebb kezelésekkel egészíti ki. Új kommunikációs eszközökkel, például táblagépekkel támogatott, teljesen egyénre szabott egészségprogramokat állítunk majd össze.