• A második februári hétvégéhez képest országosan 20 százalékkal nagyobb forgalmat, mintegy 243 ezer vendégéjszakát hozott a hazai szálláshelyeknek a Valentin-hétvége.

  • Sokan használták az ünnepléshez SZÉP-Kártyáikat is, ezekről mintegy 20 százalékkal többet fizettek szálláshelyeken a megelőző héthez képest.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján idén a Valentin-napot hétvégi pihenéssel összekötő utazók 58 százaléka a vidéki úti célokat részesítette előnyben. A belföldi utazók 87 százalékát is a fővároson kívüli szálláshelyek üdvözölhették a február 14. és 16. közötti időszakban.

A vidék hazai szerelmeseinek népszerűségi rangsorát nézve ismét fürdővárosok lettek dobogósok. Toplistájukat Hévíz vezette, a második Zalakaros és a harmadik Hajdúszoboszló előtt. Ugyancsak Hévíz volt az éllovasa a nemzetközi vendégek vidéki népszerűségi listájának is, amelynek második helyezettje ugyanakkor Szeged lett, harmadikként pedig Bük kapott rajta helyet.

Ami a vidéki térségeket illeti, a hazai és külföldi vendégek körében is a Balaton volt az első számú kedvenc. Ezt követően a hazai vendégek második, illetve harmadik választása a Mátra–Bükk és Budapest környéke volt, míg a nemzetközi utazók Bük-Sárvárt, valamint Debrecen és környékét keresték fel a legszívesebben.

Az NTAK adatokból az is látszik, hogy a romantika hétvégéje közel 60 százalékban a 25-54 közöttieket indította útnak. Ugyanakkor nemcsak a fiatal korosztályokat motiválta pihenésre a Valentin-hétvége, hiszen az 55-64-évesek is 13 százalékban, a 65 év felettiek pedig 8 százalékban képviseltették magukat a vendégek között. A Valentin-nap nemcsak a fiataloké: a romantika hétvégéjén vendégeskedő legidősebb pár két tagja 90, illetve 86 éves volt.

Aqua-Palace élményfürdő Hajdúszoboszlón

A február 14-i hétvégézők láthatóan gálánsabban költöttek, így szálláshely-szolgáltatók 15 százalékkal több, mintegy 7,5 milliárd forintos bevételnek örülhettek, mint a megelőző februári hétvége alkalmával. Sokan használták a romantikus ünneplésre SZÉP-Kártyáikat is, amellyel 349 millió forintot, közel 20 százalékkal többet fizettek szálláshelyeken, mint a megelőző hétvégén.

Itt azokról a termálfürdőkről olvashat, ahol az egyik jegytípust kiemelkedően nagy kedvezménnyel kínálják.